Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Σαβούρα κοζανίτικη - Μελιτζάνες και πιπεριές με κιμά


Καλημέρα σας!

Σήμερα έχουμε άλλη μία νοστιμότατη συνταγούλα με μελιτζάνες που την έχω καταγράψει από παλιά (μη με ρωτήσετε ποιά...) τηλεοπτική εκπομπή. Αν θυμάται κανείς σας στοιχεία ας μας τα πει, να τα συμπληρώσω.
 
Την είχαν πει κοζανίτικη σαβούρα, πιθανότατα γιατί βάζεις διάφορα λαχανικά -ότι έχεις στο ψυγείο μάλλον, τύπου εκκαθάρισης. Εγώ έχω να δηλώσω ότι μόνο "σαβούρα" δεν είναι!   Οσο κι αν έψαξα στο διαδίκτυο δεν βρήκα κανένα στοιχείο.
 
 
Υλικά


φρυγανιά τριμένη για το πυρέξ

4 μελιτζάνες σε λεπτές φέτες
6 πιπεριές κέρατο
1 μέτριο κρεμμύδι
6 ντομάτες σε ροδέλες ξεσποριασμένες
αλάτι, πιπέρι,


1 φλ. καφέ ελαιόλαδο
500 γρ. κιμάς μοσχαρίσιος
1 κρεμμύδι ψιλ/νο
1 σκελίδες σκόρδο
λίγο μοσχοκάρυδο
αλάτι, πιπέρι, 1 πρέζα κανέλα
1/3 μάτσο μαϊντανός

2 ώριμες ντομάτες λιωμένες
1  φλ. καφέ ελαιόλαδο
1 σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένη

200 γρ. κίτρινο τυρί


Εκτέλεση

 
Ψήνω  τις μελιτζάνες και τις πιπεριές.  Επειδή τις τηγάνισα, θα σας προτείνω να τις ψήσετε γιατί βγάζουν πολύ λαδίλα στο ταψί.  Ξεφλουδίζω τις πιπεριές αν θέλω.

Σοτάρω τον κιμά με τα μυρωδικά του, το κρεμμύδι και τον μαϊντανό.

Πασπαλίζω το ταψί με τη φρυγανιά, στρώνω ροδέλες ντομάτας, μελιτζάνες, κρεμμύδι ψιλ/νο, πιπεριές, κιμά,  ροδέλες ντομάτας.

Ψίλοκόβω τη μία σκελίδα σκόρδο, σκορπίζω τις λιωμένες ντομάτες,αλατίζω και ρίχνω το ελαιόλαδο από πάνω.

Ψήνω στον αέρα του φούρνου για 1 ώρα περίπου στους 180 βαθμούς. Πασπαλίζω με το κασέρι 10 λεπτά πριν βγάλω το ταψί από το φούρνο. Μπορώ να χρησιμοποιήσω και άλλα τυράκια, όπως μοτσαρέλα ή φέτα μαλακιά.
 
Αν χρειαστεί, σκεπάζουμε με αλουμινόχαρτο κατά τη διάρκεια του ψησίματος, εξαρτάται από το πόσο δυνατός είναι ο φούρνος μας.
 
Αφήνουμε να κρυώσει λίγο και μετά σερβίρουμε.

**Προσοχή στις ντομάτες μας, να είναι ξεσποριασμένες και χωρίς ζουμάκια.

 

Καλή μας όρεξη!

21 σχόλια:

  1. Πω πω!! αυτό το φαγητό θέλω να φαω σήμερα! μου τρέχουν τα σάλια πρωί πρωί!. Σίγουρα θα τις ψήσω τις μελιτζάνες και τις πιπεριές!
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μελιτζάνα είναι αναμφίβολα η βασίλισσα του καλοκαιριού και γίνονται φανταστικά φαγάκια! Να προτιμήσεις το ψήσιμο! Φιλιά Μαρία μου!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Εφη μου! Τα λαχανικά σαβουριασμένα ή μη μου αρέσουν πολύ! Θα δοκιμάσω να φτιάξω την συνταγή σου ψήνοντας τα λαχανικά στο BBQ! Φαίνεται πεντανόστιμη!
    Φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ψημένα θα είναι ακόμα καλύτερα! Ελπίζω να σου αρέσει! Καλημέρα Αγγελική! :)

      Διαγραφή
  3. Το καταγράφω γιατί μου άρεσε πολύ και μόνο "σαβούρα" δεν είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και εγώ δεν θα τη έλεγα σαβουριασμένη,,,,,,,,,, Γκουρμέ ναι,,, με τόσα υλικά και υπέροχα φτιαγμένη μπράβο Εφούλα μου αυτά είναι τα Ελληνικά φαγητά!!!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς το "σαβούρα" ήταν ατυχής τίτλος της συνταγής όταν την έδειξαν υπό την έννοια του "μαγειρεύω ότι εχω στο ψυγείο ή ότι βγάζει ο λαχανόκηπός μου", σημασία έχει ότι είναι πολύ νόστιμο φαγάκι! Σε ευχαριστώ πολύ! Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Είδα μελιτζάνες και έτρεξα!
    Σιγά μην είναι σαβούρα αυτό το φαγάκι, σκέτη νοστιμιά δείχνει!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οχι που δεν θα έτρεχες! Αγαπημένο υλικό η μελιτζανούλα! Φιλιά Ελενα μου!

      Διαγραφή
  6. Προσωπικά την Κυρική μια "σαβούρα" με μελιτζάνες τους έφτιαξα κι' εγώ, Εφη μου.
    Μόνον που την ονόμασα σουφλέ, γιατί στο ενδιάμεσο των λαχανικών έβαλα φέτες ψωμιού τοστ και τριμμένα τυράκια.
    Μια χαρά Σαβούρες είναι τέτοια φαγάκια, που κάνουν τα δύσκολα στοματάκια να τρώνε λαχανικά :-)))
    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραίο τιπ το ψωμί, θα μαζεύει και τα υγρά από τα λαχανικά! Τα καλύτερα φαγάκια είναι αυτά Πηνελόπη μου, προσωπικά όταν καταφέρνω τους μικρούς να φάνε τα φαγάκια αυτά και ακούγοντας άλλες μαμάδες το τι λένε, νιώθω ότι είμαι πολύ τυχερή! Ας είναι καλά!
      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  7. Εφούλα τέλειο φαγάκι!!!Την έχω γράψει και γω αυτή τη συνταγή αλλά δε θυμάμαι απο που, φοβερή!!!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. C’est une chouette idée.

    Also visit my site :: Olivia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συμφωνώ απόλυτα, μόνο σαβούρα δεν είναι! Από τα υλικά φαίνεται πεντανόστιμο φαγητό. Όχι ότι δεν μου αρέσουν σχεδόν όλα τα τυριά, αλλά λέω να του βάλω ρεγκάτο από πάνω. Τέλεια και η φώτο! Μου (ξανά) άνοιξες την όρεξη!
    Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Sel,καλημέρα! Και ρεγκάτο πάει και ότι τυράκι θες, στο μυαλο σου θα έχεις τι τυράκι θα έτρωγες με τη μελιτζάνα ας πούμε, κάπως έτσι το παίζεις. Να το βάλεις τελευταία στιγμή όμως, απλά να λιώσει.

      Διαγραφή
  10. Πόσο μου αρέσουν αυτά τα φαγάκια τώρα που καλοκαιριάζει!!!Καλό απόγευμα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη! Τα λαχανικούλια τώρα το καλοκαίρι είναι στο φόρτε τους και σηκώνουν πολλές παραλλαγές!

      Διαγραφή
  11. Την έκανα με ψητά λαχανικά και έγινε τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!