Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2012

Φακές σούπα



Φακές, ίσως το πιο εύκολο όσπριο μέσα στο σπίτι μας!

Τις προτιμώ χωρίς σάλτσα αλλά ενίοτε τις κάνω και κοκκινιστές. Πιστεύω ότι η νοστιμιά τους όμως βρίσκεται στην απλότητα των υλικών σε αυτό το φαγάκι. Ρίγανη μοσχοβολιστή (η δική μας από τον Αίνο Κεφαλονιάς-όποιος είναι από το Ιόνιο καταλαβαίνει τι θέλω να πω!), δάφνη και καλό ελαιόλαδο, αυτά νομίζω ότι είναι το κλειδί για νόστιμες φακούλες.

Υλικά

500 γρ. φακές
2 κρεμμύδια ξερά ψιλοκομμένα
3 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
2 φύλλα δάφνης
1 φλ. ελαιόλαδο
ρίγανη ξερή
αλάτι και πιπέρι


Εκτέλεση

Ρίχνω τις φακές σε νερό και μόλις πάρουν μία βράση πετάω το πρώτο νερό. Ρίχνω το ελαιόλαδο, το κρεμμύδι και το σκόρδο, τη δάφνη και τη ρίγανη, αλατοπιπερώνω  και συμπληρώνω νέο ζεστό νερό να τις σκεπάζει.

Αφήνω να βράσουν σε χαμηλή φωτιά 30 - 40 λεπτά με κλειστό καπάκι.

Οταν αποσύρω από τη φωτιά σχεδόν πάντα ρίχνω λίγο ακόμα ωμό ελαιόλαδο μέσα στην κατσαρόλα.

Ρίγανη πολλές φορές προσθέτω εκτός από την ξερή και φρέσκα κλωναράκια από τη γλάστρα μου. Γενικώς μου αρέσει ριγανάτη αλλά εννοείται με μέτρο για να βγει πικρή.

Αλλη εκδοχή είναι να τρίψουμε πατατούλα και καρότο μέσα στα υλικά μας και πολύ ψιλοκομμένο τρυφερο σέλερυ.

Η πεθερά μου πάλι την φτιάχνει κοκκινιστή, την τρώμε κι έτσι αλλά προτιμώ αυτήν εδώ την εκδοχή.

Καλή όρεξη!

14 σχόλια:

  1. Πεντανόστιμες φακιές! Εγώ τις κάνω κόκκινες :) Ταπεινό φαϊ αλλά το λιγουρεύομαι συχνά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κι εγώ τις κάνω και με τις 2 εκδοχές, ρίγανη όμως δεν βάζω θα το δοκιμάσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φακές να' ναι και όπως να' ναι! Αγαπημένο φαγάκι δικό μου αλλά και του μικρού!

    Εγώ βάζω μέσα φέτα και παξιμάδια. Μερικοί αηδιάζουν αλλά δεν ξέρουν τι χάνουν!!!!!!

    Φιλιάααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κλασσικο και αγαπημενο!
    Εγω παλι εχω μαθει να βαζω ντοματα (η γιαγια ετσι τις εφτιαχνε...) και μαλωνω με τον καλο μου που τις θελει σκετες! Αντι για ριγανη, βαζω φρεσκο θυμαρι, νομιζω οτι τους ταιριαζει που!
    Καλη σου μερα Εφουλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εφακι εγώ είμαι σαν την πεθερα σου, την προτιμώ κόκκινη. Απ'οτι βλέπω κατα τ'αλλα ακολουθούμε την ιδια τακτική μόνο που αντι για ρίγανη βάζω δενδρολίβανο.

    καλοφάγωτη !!!!

    φιλια πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κι εγώ την άσπρη εκδοχή προτιμώ Εφάκι, αλλά βάζω και ξύδι!
    Φακίτσες πάντα νόστιμες και πάντα αγαπημένες!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φακούλες αγαπημένες! Και προπαντός υγιεινές! Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν και τις φτιάχνω συνήθως με ντομάτα, μου αρέσει και αυτή η εκδοχή! Με μπόλικο ξύδι, φρέσκο ψωμί και καλή φέτα φυσικά...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εφη μου ευτυχώς μας αρέσουν οικογενειακώς και φτιάχνουμε απαραιτητα μια φορά την εβδομάδα κοκκινιστές όμως!Αγαπημένο φαγητό οι φακές!!!Θα τις δοκιμάσω και έτσι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εγω τις φτιάχνω ανάλογα με τα κέφια .. ποτε κοκκινη πότε άσπρη.

    Τι ωραίο φαγητό !!!!

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εγώ Εφούλα χωρίς ξύδι τις φακές δεν μπορώ να τις φάω. Ειτε τις κάνω κόκκινες είτε σκέτες. Αγαπημένη σουπίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν έβαζα ρίγανη, αλλά τώρα που το λες θα βάλω την επόμενη φορά! Επίσης προσθέτω ξύδι (είναι και το μόνο φαγητό που τρώω το ξύδι) και τις χυλώνω λίγο στο βράσιμο, γιατί μου πέφτουν βαριές. Παρ΄όλα αυτά μου αρέσουν!
    Καλό απόγευμα και καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Κλασικο αλλα αγαπημενο φαγητακι. Θα δοκιμασω σημερα να τις φτιαξω για πρωτη φορα με φρεσκια ριγανη. Ευχαριστω για την ιδεα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!