Σάββατο 1 Οκτωβρίου 2011

Γίγαντες με μοσχαράκι


Τη συνταγή αυτή την εντόπισα στο Homefood και μιας που ψιλοδρόσισε και έχουμε καιρό να φάμε γίγαντες  είπα ότι ήρθε η ώρα τους. Η συνταγούλα είναι ακριβώς όπως προστάζει ο Μάκης Γεωργιάδης από το BHMAgourmet εκτός του ότι εγώ τίμησα τους μαύρους γίγαντες που είναι αγαπημένοι μας και όποτε τους βρίσκω φροντίζω να εφοδιαστώ.


Μου κέντρισε το ενδιαφέρον το ότι σβήνουμε το φαγάκι μας με ούζο, κάτι που δεν έτυχε να ξαναδώ στο κόκκινο κρέας και εννοείται ότι μου άρεσε που συνδύαζε η συνταγή όσπριο με κρέας.

Πάμε λοιπόν να τη δούμε...

Υλικά

500 γραμμ. γίγαντες
8 κ.σ. ελαιόλαδο
500 γραμμ. μοσχάρι (τμήμα ζώου: ελιά), σε μικρές μπουκιές
2 ξερά κρεμμύδια, σε φέτες
50 ml ούζο
2 καρότα, σε ροδέλες
2 πιπεριές Φλωρίνης, σε ροδέλες
300 γραμμ. ντοματάκια κονκασέ
2 κλωνάρια σέλινο, σε μεγάλα κομμάτια
αλάτι και φρεσκοτριμμένο πιπέρι
1 μικρή καυτερή πιπεριά (προαιρετικά)       

Εκτέλεση

Μουλιάζουμε αποβραδίς τους γίγαντες (τουλάχιστον 10 ώρες). Την επομένη τους στραγγίζουμε και τους κρατάμε στην άκρη.

Σε φαρδιά ρηχή κατσαρόλα ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και τσιγαρίζουμε το μοσχαράκι να ροδίσει από όλες τις πλευρές. Ρίχνουμε και τα κρεμμύδια και τα σοτάρουμε ώσπου να γυαλίσουν. Σβήνουμε με το ούζο.

Αφήνουμε να εξατμιστεί, προσθέτουμε νερό τόσο ώστε να καλύψει το κρέας και βράζουμε για περίπου 30 λεπτά.

Ρίχνουμε τα φασόλια και όλα τα υπόλοιπα υλικά και συνεχίζουμε το μαγείρεμα για ακόμη 40 λεπτά, μέχρι να χυλώσουν τα φασόλια μας και να μείνουν με ελάχιστη σάλτσα. Κατά τη διάρκεια, αν χρειαστεί, συμπληρώνουμε νερό.

Εγώ το έβαλα στη χύτρα το φαγάκι για να σιγουρευτώ για τα φασόλια και επειδή μας αρέσουν έτσι , τους γύρισα στο φούρνο για ένα 20λεπτο μετά την κατσαρόλα για να κάνει κρούστα και να μελώσει η σαλτσούλα του.
Φτιάξτε το! Προλαβαίνετε άνετα για αύριο.

Καλό μήνα και πάλι σε όλη την μπλογκογειτονιά!

14 σχόλια:

  1. Πολύ μου αρέσει αυτό το φαγητό γενκά κρέας με όσπρια πάνε τέλεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλό μήνα, απίθανο το φαγητό!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εχεις δίκιο για το ούζο. Ποτέ δεν το χρησιμοποιησα . Νομίζω όμως ότι θα το δοκιμάσω.Καλό σου μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έφη μου τέλειο φαγητό, υπέροχο και μοσχομυριστό!!! Για τους μαύρους γίγαντες δεν ήξερα κι ούτε έχω δει ποτέ εδώ στη Θεσσαλονίκη!!! Από ποιό μέρος της Ελλάδας είναι;; Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κική μου, όσες φορές έχω αγοράσει είναι από Καστοριά ή Φλώρινα..όπως συνήθως δηλαδή! Απλά είναι δύσκολο να βρούμε εδώ στα εμπορικά συνοικιακά, πρέπει να κατέβω κέντρο να πάρω...εσένα λογικά θα σου ειναι πιο εύκολο να εντοπίσεις. Εχουν άλλη γεύση, πιο ωραία και είναι και πιο βραστεροί από τους λευκούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτούς τους μαύρους δεν τους έχω δοκιμάσει, αλλά τους έχω συναντήσει σε γνωστή αλυσίδα σουπερμαρκετ, και τους έχω στα υπόψιν. Πολύ ενδιαφέρουσα η πρότασή σου
    Καλό μήνα
    φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ωραίοι συνδυασμοί υλικών,ωραίο φαγάκι,έρχομαι να μου κάνεις το τραπέζι μιας και είμαι ξενύχτισσα και λέω να μην βάλω τσουκάλι σήμερα:P
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τους γίγαντες τους τρώω, το μοσχαράκι επίσης οπότε... γιατί όχι???
    Στείλε μερίδα...

    Πολλά φιλιά, καλή εβδομάδα φιλενάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραίος ο συνδυασμός Έφη. Και εποχής! Καιρός για όσπρια πλέον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το φαγάκι σου είναι πολύ λαχταριστό! Μαύροι γίγαντες ούτε που ήξερα πως υπάρχουν αλλά θα τους ψάξω οπωσδήποτε!
    Καλό μήνα Έφη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για μαύρους γίγαντες πρώτη φορά ακούω ... όσο ζω μαθαίνω τελικά.

    Τι μας κάνεις ... αντε να πετύχουμε μαύρους γιατι η συνταγη ειναι δελεαστική !

    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΝΟΣΤΙΜΟ...εγώ μαύρους γίγαντες φέτος δεν έχω προμηθευτεί ακόμη, αλλά και χάντρες που φτιάχνω το μοσχαράκι γίνεται πολύ καλό. Συνηθίζω δε, να λιώνω τα φασόλια κάπως με το πιρούνι μέσα στο πιάτο (σαν πουρέ) και να τα εμπλουτίζω με τριμμένη φέτα. Μου αρέσει τόσο πολύ και μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια, τρικ που έκανε η μάνα μου, για να φάμε τα όσπρια(!) μέχρι που το εκτιμήσαμε πια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΦΑΣΟΛΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΕΣΠΕΣ...ΟΣΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΣΤΕ ΓΙΑ ΜΑΥΡΟΥΣ ΓΙΓΑΝΤΕΣ ΚΑΙ ΓΙΓΑΝΤΕΣ <> ΜΑΥΡΟΙ ΤΕΛΕΙΩΣ..ΜΠΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ...www.fasolia.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!