Παρασκευή 4 Μαρτίου 2011

Μαντεμένια κατσαρόλα-Ρεβιθάδα


Μαντεμένια κατσαρόλα- Part 3

Τελευταίο φαγάκι με τη γαλλιδούλα, αύριο την επιστρέφουμε στο κατάστημα!

Τι να φτιάξω, πάλι κρέας??? Οχι βέβαια, ρεβιθάκια, να μην παραξεφύγουμε από το κλίμα που θέλει να κόβουμε το κρέας αυτή την εβδομάδα...Εμείς λίγο ξεφύγαμε βέβαια, αλλά επιβαλλόταν λόγω δοκιμών της κατσαρόλας, δεν νομίζετε???

Ρεβίθια λοιπόν, αλλά όχι σούπα, γιατί μόνο εγώ είμαι φίλη, οι υπόλοιποι θα τσίναγαν, οπότε ρεβιθάδα καθότι ζητάει και τελείωμα στο φούρνο και το συγκεκριμένο σκεύος κάνει και αυτή τη δουλειά. Μπαίνει άνετα στο φούρνο και ψήνει ή τελειώνει κάποιο φαγάκι κατσαρόλας!

Υλικά

1/2 κιλό ρεβίθια αναποφλοίωτα (μουσκεμένα αποβραδίς με κρύο νερό, 1 κουταλιά αλάτι χοντρό και 1 κ. γλ. σόδα μαγειρική)
2 μεγάλα κρεμμύδια ψιλ/να
2 σκελίδες σκόρδο ψιλ/νες
2 φύλλα δάφνης
χυμός 1 μεγάλου λεμονιού
αλάτι, πιπέρι
1 κ. γλ. κύμινο
ελάχιστη ρίγανη
μπόλικο καλό ελαιόλαδο (τα ρεβίθια το ζητάνε, δεν το τσιγκουνευόμαστε!)
1 μεγάλη ντομάτα σε ροδέλες

Εκτέλεση

Εχουμε ήδη μουσκέψει τα ρεβίθια από την προηγούμενη νύχτα με σόδα και αλάτι.
Τα ξεπλένουμε καλά και τα στραγγίζουμε.
Τα βράζουμε για 40 λεπτά μέχρι να μαλακώσουν και κατά διαστήματα ξαφρίζουμε το νερό.
Ξαναστραγγίζουμε καλά.

Στο ελαιόλαδο ρίχνουμε τα ρεβίθια, το κρεμμύδι, το σκόρδο, τα ανακατεύουμε λίγο, από πάνω στρώνουμε τις ροδέλες της ντομάτας  και καρυκεύουμε.

Συμπληρώνω 2 ποτήρια ζεστό νερό προσεκτικά και τα αφήνω να βράσουν σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία για 1 ώρα.

Στο τέλος και αφού έχω τσεκάρει ότι έχει ακόμα ζωμό το φαγάκι μου, συμπληρώνω το χυμό λεμονιού και το βάζω σε προθερμασμένο φούρνο στους 220 βαθμούς στο γκριλ για 20 λεπτά, να πιει τα υγρά του. 


Εγινε απίστευτα νόστιμη και φάγανε και τα μικρά. Αυτό για μένα είναι ένδειξη ότι είναι εντάξει το φαγητό μου, αφού τα κατάφερα και έφαγαν ρεβίθια μια χαρά είμαστε!!!!

Καλή σας όρεξη!


5 σχόλια:

  1. Όταν χτες έλεγες για ρεβίθια κατάλαβα ότι θα πειραματιστείς με την κατσαρόλα και περίμενα το αποτέλεσμα.
    Καλές Αποκριές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΟΛΥ ΝΟΣΤΙΜΟ ΦΑΓΗΤΑΚΙ!!
    ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βλέπω την φωτογραφία και ακούω πίσω μου "Αχ ρεβύθια. Να κάνουμε"
    Εννοούσε να της κάνΩ εγώ, που όταν είχαμε ρεβύθια η μητέρα μου το έλεγε από το πρωί και δεν πηγαινα σπίτι το μεσημέρι.
    Τι κατάντημα!

    Βέβαια είναι μια ευκαιρία να δοκιμάσω την καινούργια γάστρα (πήλινη).

    Κρατώ την δική σου συνταγή, που είναι πιο πλούσια από την δική μου την παραδοσιακή Σιφνέϊκη.

    Καλό τριήμερο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λατρεύω ρεβιθάδα!
    Καλές Αποκριές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Aγαπημένη ρεβυθάδα! Πεθαίνω να τη γεύομαι από τα χεράκια του θείου μου, Σιφνιός γαρ. Βάζει στο πήλινο τα υλικά και ψήνει όλη νύχτα στο φούρνο. Σε μαντεμένιο σκεύος δεν έχω δοκιμάσει, η δική σου όμως φαίνεται ονειρεμένη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!