Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Μελιτζανάκι γλυκό του κουταλιού




Αγαπημένο μου γλυκό, που με στέλνει πολύ-πολύ πίσω, τότε που το έφτιαχνε η μανούλα μου και εγώ απλά παρακολουθούσα και λαχταρούσα να το δοκιμάσω.


Η μητέρα μου έφτιαχνε πολλά γλυκά του κουταλιού αλλά τότε δεν είχα μυαλό να κάτσω να τα σημειώσω, απλά τα τσάκιζα σε κάθε ευκαιρία! Στερνή μου γνώση να σ' είχα πρώτα....

Αυτό που έχει μείνει στη μνήμη μου με μεγάλη αγάπη είναι αυτό και το βερίκοκο από τις 2 βερικοκιές που είχαμε στον κήπο μας στο εξοχικό....


Πάμε λοιπόν να δούμε πως γίνεται!


Υλικά

30-35 μελιτζανάκια
1 kg ζάχαρη κρυσταλλική
2 ποτήρια νερό
γαρίφαλα όσα τα μελιτζανάκια
καβουρδισμένο αμύγδαλο όσα τα μελιτζανάκια

χυμός 2 λεμονιών και λίγο ακόμη



Εκτέλεση

Βάζω γαντάκια, ξεφλουδίζω το μελιτζανάκι, κάνω μία σχισμή στη μέση (για να μπει μετά το αμύγδαλο) και τοποθετώ σε λεκάνη με κρύο νερό και 2 λεμόνια.


Το αφήνω όλη τη νύχτα να ξεπικρίσει, του αλλάζω και το νερό δύο-τρεις φορές. Το στραγγίζω και το βάζω στην κατσαρόλα, παίρνει μία βράση καλή, να μαλακώσει και το βγάζω. Το στύβω ελαφρά στο χέρι (προσοχή να μη χαλάσει) και το αφήνω σε πετσέτα να τραβήξει όση περισσότερη υγρασία γίνεται.

Μπήγω στο κεφαλάκι του ένα γαρίφαλο και μέσα τοποθετώ από ένα αμύγδαλο.

 Τοποθετώ σε κατσαρόλα με 2 ποτήρια νερό, τη ζάχαρη και το βράζω ξαφρίζοντας και όχι ανακατεύοντας για 10 λεπτά.

Την άλλη μέρα ξαναβράζω για άλλα 10 λεπτά να δέσει και ρίχνω λίγο χυμό λεμονιού για να μην ζαχαρώνει.

Ασε δηλαδή που δεν προλαβαίνει γιατί είναι για ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΧΡΗΣΗ!!! 2oς μήνας δεν το βρίσκει μέσα στο σπίτι μας!!!!


Καλή επιτυχία!

9 σχόλια:

  1. Δεν θα ζηλέψω φέτος που δεν έχουμε μελιτζανάκι στη Ζάκυνθο, γιατί πήρα από τη Βαβράκειο και έφτιαξα! ΚΑΙ για μένα είναι ΙΧ!!! χαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γειά σου βρε Κικίτσα!!! Πώς με νοιώθεις, ε????
    Καλό βράδυ!
    Κι εύχομαι στην δεύτερη συνάντηση να αξιωθώ να είμαι!
    Αντε μπας και σε γνωρίσω από κοντά επιτέλους!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ούτε που το έχω δοκιμάσει ποτέ. Πολύ το ζήλεψα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. παρομοίως, το τσακίζω αμέσως!!!!!!
    και του χρόνου!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ωραία...!!!
    μέχρι το Δεκέμβριο που θα συμπληρωθεί το 2μηνο,θα έχω έρθει για καφέ και θα το δοκιμάσω...
    και του χρόνου φιλενάδα..-:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Με τρελανες αποψε με το μελιτζανακι σου!!! ζηλευω γιατι εδω στη Κρητη, δεν εχει μικρο μελιτζανακι για να φτιαξω..
    Σε φιλω!! και σου λεω οτι εγω ειμαι απο τα Βλαχατα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. μπράβο Εφάκι !!! έτσι μου αρέσει και εμένα το μελιτζανάκι, καθαρισμένο. Σχεδόν την ιδια συνταγή έχει βάλει η Ελενα στο μπλοκ μας και όσες φορές και να το φτιάξω δεν το χορταίνω!!!! εφέτος δεν έφτιαξα για τον λόγο ότι το τσακίζω ετσι λέω να έρθω να δω το καινούργιο σας σπίτι και να με κεράσεις 2-4-6 κομματάκια, τι λες εσύ ???? χαχαχα!!!

    φιλια και γεια στα χεράκια σου μικρό μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οποτε θέλεις Μαρία μου!
    Φυσικά και 10 και 15 κομμάτια και όσα σου τραβάει η ψυχή!!!!
    Γκράν σουξέ το μελιτζανάκι, ε?
    Φιλιά!!!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φιλες μου, επειδή είμαι από την πηγη της μελιτζανας [ποπ.μελιτζανα τσακωνα]τα τσακωνικα μελιτζανάκια δεν χρειαζονται ξεπικρισμα και δεν χρειαζετε να παιδεύεσαι δυο ημερες.Παντως είναι από τα ωραιοτερα γλυκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Λυπάμαι, αλλά τα ανώνυμα σχόλια δεν θα παίρνονται στα υπόψη και θα διαγράφονται. Σας ευχαριστώ για την επίσκεψη!